Interim management

TIJDELIJKE DIENSTVERBAND: INTERIM MANAGEMENT (INLENEN)

De behoefte aan een interim Supply Chain specialist of interim Logistiek specialist kan om verschillende redenen ontstaan. Bijvoorbeeld omdat u behoefte heeft aan een tijdelijke versterking van uw (management-) team, er speciale Supply Chain of logistieke projecten zijn, of u heeft te maken met een piekperiode, overbruggingsperiode of crisis situatie. Wat uw vraag ook is: wij hebben vanuit onze database en via ons netwerk toegang tot een groot bestand van competente interim-professionals en specialisten in de vakgebieden Supply Chain, Logistiek en Operations.

Voordelen logistiek interim management

  • Korte inwerkperiode en onmiddellijk productiviteit;
  • Door ongebondenheid met de geschiedenis van uw organisatie worden moeilijke beslissingen makkelijker genomen;
  • Een frisse blik op uw organisatie;
  • Positieve uitwerking en invloed op uw personeel;
  • Direct resultaat- kosten verlaging/ besparing;
  • Uitsluiting van werkgeversrisico en een zakelijke aftrekpost.

Soorten interim managers logistiek

Logiprof biedt verschillende soorten Interim Management voor uw logistieke organisatie:

  • Overbruggingsmanagement
  • Verandermanagement (Change management) 
  • Verbetermanagement 
  • Projectleiding, projectmanagement en proces management 
  • Co-management

Overbruggings management

Logiprof biedt tijdelijk een ervaren interim manager aan bij een langdurige uitval, afwezigheid of opvolging van uw vaste manager. Dit zorgt voor continuïteit en rust binnen de afdeling.

Verandermanagement (Change management)

Het tijdelijk inhuren van een Interim Manager kan een frisse wind voor uw organisatie betekenen. Drie factoren staan hierbij centraal :

  1. snelheid van adoptie: hoe snel uw medewerkers nieuwe werkwijze oppakken
  2. uiteindelijk gebruik: hoeveel mensen de nieuwe werkwijze omarmen 
  3. bekwaamheid: hoe effectief medewerkers zijn als ze eenmaal de overgang hebben gemaakt

Verbetermanagement

Met onze interim manager helpen wij u om de processen en samenwerking binnen uw Supply Chain, Logistiek of Operationele organisatie zo efficiënt en resultaatgericht mogelijk te laten verlopen. Het oogmerk van de interimmer is altijd om kosten te verlagen of te besparen en de performance te verhogen door slimmer, beter en efficiënter te werken.

Crisismanagement

Onze interim manager logistiek helpt u bij beheersing van mogelijke crisissituaties en calamiteiten. Hij neemt tijdelijk de logistieke leiding over en zal een actieplan maken en een goed werkend team van uw medewerkers samenstellen.

Projectleiding, projectmanagement en proces management

Onze interim logistiek managers zijn vooral bruggenbouwers met zeer goede contactuele eigenschappen. De interim professional gaat slagvaardig en resultaatgericht te werk, met als doel het project binnen het vooraf vastgestelde tijdsbestek te realiseren. Hij zal deskundig en onafhankelijk het overzicht houden over het project en zorgt ervoor dat het project soepel verloopt.

Co-management

Bij piekdrukte, beperkte beschikbaarheid of onvoldoende kennis van uw huidige manager, kan de logistiek interim manager hem/haar versterken, ondersteunen of ontlasten. De interim manager zal door zijn ervaring snel inzicht hebben in de situatie en adequate oplossingen en ondersteuning bieden. De Interim Manager werkt op basis van gelijkwaardigheid samen met uw management.

‘Tijdelijke versterking van uw (management-) team, bij speciale Supply Chain of logistieke projecten, een piekperiode, overbruggingsperiode of bij een crisis situatie’
Logiprof BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.